My Friends

Monday, April 5, 2010

~Din Beramboi,Mohd Syakir dan airmata~

salam semua..agak suam hujung minggu saya..takde yang menarik..saya masih bersedih atas pemergian arwah din beramboi..entry ini agak lambat saya publishkan..takde mood langsung..hermmm..

entah kenapa saya rasa amat dekat dengan arwah Din..mana tak nya..setiap pagi,saya ditemani lawak beliau yang gila²(maklumlah..saya selalu bersedih jauh dgn en.hubby) lawak arwah selalu membuatkan mood saya cantek dipagi hari..malah en.hubby pun akui benda itu..kami selalu tergelak sama² dalam kereta bila dengar riuh pagi di Era..sedih (t_t)

saya kenal arwah din beramboi dari tahun 1996..masa zaman "pakcik kayo"..masa zaman THR (din dengan watak syasya ruddin) sangat menggelikan hati walau kadang² saya marah arwah mempersendakan nama saya..hehe..jadi,pendek kata..saya memang antara peminat setia beliau :-D :-(

dan juga pemergian beliau bersama tanda² awal beliau akan kembali kerahmatullah mengingatkan saya pada seseorang..dia adalah arwah adik lelaki saya ~Mohd Syakir bin Mohd~yg telah dijemput ilahi pada 04.10.2005 semasa umur arwah 18thn..menyayat hati bila saya terkenang kan antara permintaan akhir arwah yang tak sempat saya tunaikan (t_t)

::arwah syakir adalah nak minta pinjam duit saya untuk bayar duit motor dia (gaji dia 07th monthly) saya janji nak bagi pada Isnin 04.10.2005..sayangnya..saya tak sempat.. ::
::arwah ada cakap pada saya yang dia akan glamour satu hari nanti sehingga masuk suratkhabar..sedihnya sebab betul² cerita kemalangan arwah masuk semua surat khabar ::
::arwah juga masa nak pergi ke kelas pagi tu ada terjumpa kawn dia di traffic light dan yg pelik dia bertanya kawan dia samada muka dia bersih tak?ada kotor tak?dia nak pergi jumpa seseorang ni..dan selepas traffic light tu arwah kemalangan dan pergi untuk selama-lamanya (t_t)::

tapi saya bersyukur..perginya Mohd Syakir dalam keadaan dia nak pergi ke kelas untuk belajar(arwah belajar di Politeknik jurusan Kej Awam) saya kira itu antara "petanda" baik untuk arwah (selain sikap arwah yang sangat tenang..baik dan menurut kata ayah dan mama)

saya rasa..mungkin ini semua secara kebetulan..maksud saya,kata² arwah Din dan kata² arwah adik saya yg beri 'hint' bahawa mereka akan tinggalkan dunia..tapi,apa yang sebenar mereka rasa sebelum mereka 'pergi' hanya mereka dan yang Maha Kuasa yang tahu..

al-fatihah buat Mohd Syakir dan Din Beramboi..

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ
ٱلْعَـٰلَمِينَ * ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ * مَـٰلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَ إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ * ٱهْدِنَا ٱلصِّرَ ٰط
ٱلْمُسْتَقِيمَ * صِرَ ٰطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ
ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ
amin..

Mohd Syakir bin Mohd (16091986~04102005)


12 comments:

wina said...

Al-Fatihah kpd arwah abg Din & arwah adik Sasha..sayu je Wina baca entri Sasha ni :-(

fiza said...

Al-Fatihah untuk arwah adik sasha & din beramboi.

KELLY910 said...

sha.. aku tak pernah lagi rasa kehilangan org yang tersayang.. dan aku sendiri tak tau mampu atau tidak untuk hadapi tu semua.. aku doakan kau tabah k.. dan untuk kedua2 arwah semoaga ditempatkan dikalangan mereka yang beriman.. hidup ini sememangnya sementara, bila2 masa saja kita akan dijemput oleh NYA..:)

saSha a.K.a MumYalya said...

wina..
entah kenapa hati ada gundah gulana sikit..alfatihah~

saSha a.K.a MumYalya said...

fiza..
terima kasih.. :-)

saSha a.K.a MumYalya said...

kelly..
sebenarnya arwah syakir 'pergi' dah lama pun..masa jd pengubat hati ni..cuma lately terkenang dia..
amin.. :-)

Lady of Leisure said...

kehilangan org yg tersayang memang boleh buat kita rasa tidak tentu arah kan... semoga mereka ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman dan semoga rohnya ricucuri rahmat... be strong sha...

saSha a.K.a MumYalya said...

Lady..
betul tu dear..masa adik meninggal,i demam panas 1week..tak boleh terima kenyataan..masa jadi pengubat..cuma lately teringat kat dia :-)

amin..tankiu lady ..

LiAnA said...

Al-Fatihah untuk yg telah tiada..

ku penah terasa kehilangan jugak.. Arwah atuk.. kami sangat rapat.. ku hampir jatuh pengsan bila arwah pegi.. rasa kosong sngat.. berbulan2 jugak nk biasakan diri ketiadaan dia.. :(

saSha a.K.a MumYalya said...

liAnA..
al-fatihah untuk arwah atuk u..

ku masa dapat tau arwah adik kemalangan dan tak dpt diselamatkan pun ku rasa mcm nak pengsan..waduh,kalo ingat time tu..rasa lemah 1 bdn..tapi,mmg tu fitrah..kembali padaNya...

misz_atiey said...

Al-Fatihah buat adik akk n arwah abg Din ..huhu..sedih nye..tak xtaw nak ckp pe kak..neway..sabo ye =)

saSha a.K.a MumYalya said...

atiey..
terima kasih banyak dear :-)