Glitter Words

My Friends

Thursday, April 28, 2011

~dah reAdy ke ni?~

salam semua..lama dah saya tak update blog kan..sorry sangat2..janji melayu betul la kan!!huhu..sebenarnya..last week keadaan kesihatan saya merundum jatuh..saya kene sakit perut 2 hari berturut2..kemudian..muntah2 teruk..dan sakit pinggang teramat sangat..guess what? masalah kidney saya berulang lagi..kan kidney belah kanan saya ada problem sikit,fungsi dia agak lemah disebabkan saluran kidney saya pernah tersumbat selama 5tahun..detect benda tu masa saya form 2,tak silap la..kalau pasal kidney ni..macam2 prosedur saya dah pernah lalui..alhamdulillah,Allah masih bagi peluang kat saya,kidney saya (yg kanan tu) masih boleh berfungsi dgn baik walau pon lemah sikit..mudah bengkak..TERUTAMA kalau ada tekanan2 dan sebab2 lain seperti MENGANDUNG..hihi siap bold kan :p
dulu..masa mengandung alya..saya sampai kene admit ward selama almost 2months..huwaaa..tak sanggup!!so,kali ni saya sgt menjaga pemakanan dan peminuman supaya tak kene cam dulu lagi..maybe lately saya kuat sgt minum air manis dan terlalu penat kemas rumah..mybe la..huhu

btw..sakit ni pon ada hikmahnya tau..saya dapat rehat sambil kemaskan barang2 baby untuk bawa rumah mama dan hospital..hihi..kalau tak..memang saya sentiasa tak 'dan' nak packing2 ni..asik ade je hal nak buat..cewah..hehe..

antara bahan2 nya..muahaha

eh..malas nak continue kemas..hehe

dalam kemas2 barang baby tu..saya terpikir..dah sedia ke saya nak tempuhi sekali lagi saat2 mencabar tu?saat2 yg hubby saya gelar "50-50" erkkk..sebab..masa dia dalam LR..saya nak cuba normal tu..dia kata dah mcam 50-50 je..hampesss je laki den ni..haha :D pastu bila kene emergency c-zer..masa dia nak masuk je pintu OT..dia kata mengucap panjang tengok perut saya yang dah kene belah mcm perut ikan..aduhhhhhhh!!!!nanti lah entry lain kita cerita tentang kelahiran alya ok..boleh mengimbau kejap..ngeeee..

so..saya dah ready ke mental dan fizikal ni?baru cerita nak masuk LR..belum lagi yang lain2..haha..

ntah hape2 la saya merepek kan?hihi..layan kan jerla mental orang yang sedang asik berpikir tentang labour room ni..hahaha..babai :)

7 comments:

nuyue said...

dah xlama kan?
tak sabar pulak aku nak tgk baby mu..

mizah said...

bestnya nak sambut orang baru..semoga dipermudahkan..jangan buat keje berat2..terutama masa kemas rumah...buat je la yg ringan2 je..takpun tak payah buat langsung..hehehehe

fisa othman said...

wohoo...tak lama lagi la ni ekk...berdebar je kan...:D

ashra said...

sian u dear..takpe..moga anak2 akan jadi anak2 yang soleh solehah k..betapa susahnya ibu mengandung.hehe

wahh i pun tak sabo tggu u ni..hehe..

ayukhairy said...

tak lama dah ni..moga2 dipermudahkan ye...jaga kesihatan tau..

sasha @ mumyalyaqil said...

nuyue..
hehe..sekarang dah 34weeks..aku pon dak tak sabar nih :p

ramizah..
hehe..rasa teruja sgt..mmg dah kurang buat kerja rumah ni..haha..alasan kukuh gitu..
thanks ye :)

kak fisa..
berdebar dan macam menghitung minggu pon ade ni kak..haha

sasha @ mumyalyaqil said...

ashra..
amin..amin..semoga anak2 bakal menjadi anak berguna,dunia dan akhirat :)

hehe..i lagik tak sabo..sambil takut2 :p

Ayu..
thanks a lot dear..insyaAllah.. :)