Glitter Words

My Friends

Wednesday, February 23, 2011

saya sakit gigi (T_T)

"saya sakit gigi..sakit sangat2..dah 2 malam tak boleh tido.."

hari ni..errr,i mean semalam..ayat tu je lah asik keluar dari mulut dan ditransfer kejari jemari untuk diterjemahkan ke fb,forum RH dan dimana2 je tempat persinggahan maya saya..huhu

secara serius..saya sedang mengalami masalah gigi..gigi geraham bongsu saya pecah..
sepatutnya dikeluarkan secara minor operation..tapi memandangkan keadaan saya yang sedang berbadan double..doctor klinik gigi yang saya biasa pergi tu tak berapa berani nak amik risiko..risiko ape?
1. Pendarahan yang berterusan..memandangkan pembuluh darah orang mengandung kembang dan sukar mengecut..jadi..dapat tak kalian bayangkan apa yg bakal terjadi andai kata risiko itu diambil?ada kemungkinan ia boleh membeku dengan cepat..tapi,kemungkinan satu lagi tu..
2. Ubat yang bakal dibekalkan mostly adalah tidak bersesuaian dengan keadaan saya yang double ini..ubat tahan sakit..percepatkan pembekuan darah..antibiotik..ermmm..sesuaikah??
kesian pula pada baby yang sedang mematangkan organ dalaman dengan jayanya..
3. semasa dan selepas proses minor operation tu sendiri akan memakan kesakitan yang teramat..makanya..doctor bertanya..awak mahu amik risiko?
ermmm..makanya..saya ikut nasihat doctor untuk bertahan sampai minggu depan (errr..sgt lama!!)andai kata minggu depan masih macamni..will do something about it..

sebenarnya,,saya pernah alami sakit gigi masa pregnant alya..gigi pecah juga..lepas bersalin dia baik sendiri..muahaha..lepas tu lupa nak jumpa dentist..
tapi yang kali ni sakit dia..sampai saya beristghfar sepanjang masa..sangat..sangat..sangat sakit..hukhuk..benar lah kata2 yang selalu saya dengar..antara sakit yang paling sakit kat dunia ni : sakit gigi : sakit melahirkan anak : sakit menghadapi sakaratulmaut :

masa menulis entry ni pon..saya sedang berperang dengan kesakitan tu..


sorang dari rakan RH..kak nora kata.."nikmat ni..Allah nak bagi sha pahala" dan itulah yang kuat kan saya tahan sakit ni..Allah bagi saya nikmat sakit ni dulu..kumpul pahala..amin..amin..

ade sesapa boleh bagi saya petua?idea..atau pon ape2 jelah yang boleh saya jadikan panduan untuk sakit gigi ni?tq in advance..


hukhuk..babai..

2 comments:

ashra said...

siannye sha..
btul cakap k.nora tu,mengandung ni macam2 sakit tuk kumpul pahala.mau double triple kan.

emm..nak bagi petua,tatau pe.sori..
harapnye sasha cepat sembuh k.amin.

orang kata sakit gigi ni sama sakit nak bersalin.antara sakit yang amat sakit.huhu.

sasha @ mumyalyaqil said...

ashra..
betul tu,sbb tu tersedar kejap..asik ngadu sakit je i ni..hehe
thanks utk doa mu ye sahabat..dah semakin ok ni..alhamdulillah :)
mmg sakit ash..sakit yg sgt la sakit..takleh nak byg sakit mlm smlm..heheh :P