Glitter Words

My Friends

Wednesday, June 10, 2015

PULAU REDANG PART 1

Assalamualaikum.. 
okeh la terus pi ke tajuk..hahaha..pasal aku dah tertangguh entry Redang berbulan-bulan rasanya :p

Aku pi Pulau Redang 25/04/2015-27/04/2015.. percutian sekeluarga dengan adik beradik dan mama ayah, ada 3 family..bertolak dari Melaka ke Jeti Shahbandar dari jam 09.00mlm dan sampai sepatutnya dalam jam 5.30pagi..tapi sebab kami tersesat kat highway baru tu..kahkahkah, so kami sampai dalam jam 7.00pagi..sampai terus breakfast dulu..lepas tu pi kaunter Redang Lagoon kat jeti untuk urusan tiket feri dan sebagainya..korang kene beli tiket marin park juga kat sini, sebab, biasa tak termasuk dalam pakej. tiket marin park rm5/pax untuk 6y keatas.

Aku pi kali ni memang mabuk habis..toksah citer la..muntah berkali-kali dalam boat..perjalanan boat dalam 1jam 45min lepas tu boleh pulak lagi 300meter nak land kat pulau kene tukar boat yg mampu ketepi pulau..dah macam PATI weh saat itu, hahaha..bayangkan gigih adik-adik aku angkut baby..nasib baik anak-anak aku dah besar :p tapi syukur Alhamdulillah kami selamat sampai :) ~ aku tengok pantai yg bersih..laut hijau biru terus hilang mabuk..haha

aku memang gigih juga gugel nak stay mana dan pakej.. Alhamdulillah aku dapat pakej affordable dari REDANG LAGOON hehe, jauh sikit dari tongkang tu drop..kene jalan kaki sikit naa..tapi jgn risau, depan pantai juga tempat dia..ok la chalet ni, owner muslims.. makan pon takda rasa was-was sebab takda serve alcohol(makan pon sedap)..dekat chalet ni dia ada buat satu surau so kalau nak berjemaah pon boleh..pakej aku dapat untuk 3h2m :
Adult            = RM300 /pax
kanak-kanak = RM150/pax (04y-12y)
Toddler  bawah 4y FOC :)
pakej ni termasuk penginapan (aku amik 3bilik triple,1 bilik twin) , makan (bfastx2, lunchx3, teatimex2, dinnerx2).. Snorkeling laut dalam x2 , melawat marin park Redang x1
pakej tak termasuk goggle dan safety jacket ye,korang boleh sewa dgn Redang Lagoon..satu set RM15 tak silap (asben bayar aku lupa nak tanya)..

Sampai je kitorang terus dapat lunch..actually lepas lunch ada sesi snorkeling laut dalam..tapi aku masih mabuk dan kitorang agak tired..so lepas cek in kitorg rehat je kat bilik..kecuali asben aku bawa budak-budak main pantai..hihi..

nanti aku sambung part marine park dengan snorkeling laut dalam ok, kang citer one shoot bosan plak..lagipun blog diam sejenak nanti..huhu..mai tgk gambar dulu :)








nanti aku share lagi experience eh..till then babai 

4 comments:

Farikica said...

Cntiknyer pantai.... lma jugak ya naik bot

Farikica said...

Cntiknyer pantai.... lma jugak ya naik bot

sasha @ mumyalyaqil said...

lama..sampai mabuk..hihi :)

Risal Maulana said...

udah lama banget ini mba gak diupdate blog nya cara meingkatkan DA blog